16/01/2012 12:41298

ק` זה קלואה

 

מבית קפה בפריז, דרך קרל לגרפלד ועד למעצמה הנשית האולטימטיבית

מאת: מירון קרני, מיכל בן-ארי

לשאלה הקיומית "מה נשים רוצות" יש תשובה אחת נכונה: בגדים נעימים ומלטפים, אשר מאפשרים להן to get down to businessבביטחון, שלווה, חן, וגורמים להן להרגיש ולהיראות מעלפות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הנחה (נכונה) זו עמדה לנגד עיני אשת החברה גבי איון בשנת 1952, כאשר הקימה את בית האופנה הצרפתי קלואה. כבר אז, כשבתי האופנה הגדולים החלו מציפים את השוק ביצירות הוט-קוטור יקרות, הבינה איון שביומיום, נשים לא מחפשות ללבוש יצירות ארכיטקטוניות מורכבות, אלא דווקא בגדי קז`ואל יוקרתיים. וכך, עם תצוגת אופנה קטנה בבית קפה פריזאי (ה-hang outהרשמי של אומני פריז דאז), נולד לו מותג ה-ready to wearהיוקרתי הראשון.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במרוץ השנים, בית האופנה היווה חממה ובית גידול לשמות החמים ביותר בתעשייה: תחת קרל לגרפלד, קלואה קיבלה את הנסיקה המטאורית הבינ"ל, ושמלת קלואה אוורירית בשילוב עם תיק "פדיגטון" הפכו לחובה אצל כל it girl  שמכבדת את עצמה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בשנת 97` הפריחה סטלה מקרטני משב רוח רענן במותג עם עיצובים נשיים ועדינים לצד חליפות סקסיות ואלגנטיות. בשנים האחרונות, עמדה בראש המותג האנה מקגיבון, מתהילת טום פורד, ראלף לורן וקלוין קליין, והחזירה לאופנה את הביגוד המתנפנף, האוורירי והרומנטי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יצוין, כי מלבד קייזר קרל (ועוד פאלטה קצרצרה בצורת מעצב שוודי), כל המנהלות הקריאייטיביות של קלואה היו נשים. אחת אחת, כולן מקפידות לשמר את הDNAהנצחי והמנצח: אופנה אמיתית, רגישה, על גבול המאופקת, קלאסית ומודרנית בו זמנית.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

אמנם בקלואה לא מאמינים בפרסום בידי סלבס (יו נואו, כמשהו כל-כך טוב, לא צריך לדחוף את זה לאנשים בכוח), אך מיטב פאשניסטות העולם הולכות שולל אחר המותג, שהיה תמיד עצירת הקניות הפריזאית הראשונה של ג`קי אונסיס, בריג`ט ברדו וגרייס קלי. אייקוני-אופנה מודרניות כגון קייט מוס, סיינה מילר, נטלי פורטמן וכל מי שביניהן, הן מעריצות מושבעות של המותג שהביא  לנו את ה-RTWבאיכות קוטור, ומתעקש גם היום כי "קלואה היא לא לסלבס. היא לאנשים כמוני וכמוך, אך היא מאפשרת לפנטזיה שלנו להפוך למציאות יומיומית".  

דירוג:
12345
קולות: 98
ספרו לחברים:
נועה16, ינואר, 2012

נעים!!

יפעת26, February, 2012

לא מובן פה אם ניתן להשיג את המותג בארץ ואם כן, היכן?