11/09/2012 09:06048

תזונת פיטנס: חייבים לאכול מייד אחרי האימון!

 

כולם יודעים שכדי שאימוני פיטנס יהיו יעילים ויניבו פירות חייבים לשמור על תזונה נכונה. רבים מניחים בטעות שיש להימנע מאוכל עד שעתיים אחרי האימון ולהתרכז בשתיית תה ירוק. היום אנו נפריך את המיתוס!

חייבים לאכול אחרי האימון!

רופאי ספורט טוענים שחייבים לאכול מייד אחרי האימון, רצוי ב – 20 דקות הקרובות. במהלך הזמן הזה יש ספיגה טובה יותר של פחמימות וחלבונים. אם תתעלמו מתחושת רעב אחרי האימון הוא פשוט לא יהיה אפקטיבי. אומנם תשרפו קצת שומנים אבל לא תרגישו עלייה באנרגיות או במסת השריר וגם לא שינוי בחילוף החומרים. לכן פשוט חייבים לאכול אחרי האימון!

"לא" לקופאין!

דווקא מהתה הירוק המהולל, שרבים משתמשים בו כדי לדכא את הרעב כדאי להימנע. קופאין משבש את העבודה של אינסולין וגליקוגן וכתוצאה מכך הגוף לא יכול לנצל את החלבון לבניית שריר.  לכן כדאי להימנע מכל המשקאות הכוללים קופאין.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הכלל הזה נכון לכולם, כולל אנשים שמעוניינים לרדת במשקל. ידוע שרקמת שריר, אפילו במצב מנוחה סופגת פי 3 יותר קלוריות מאשר רקמת שומן ולכן כמה שהשרירים שלכםיעבדו חזק יותר ככה חילוף החומרים יהיה טוב יותר. אי אפשר אפילו להשוות את זה לכמות השומן המזערית שתישרף כתוצאה מצום לאחר האימון!

מוותרים על שומן

כמובן שצריך להימנע ככל הניתן מאוכל עתיר שומן.  השומן מפריע לספיגה של פחמימות וחלבונים ולכן כדאי שלא יהיה אוכל שומני בשום ארוחה. לאחר האימון כדאי לתת עדיפות למזונות העשירים בפחמימות וחלבונים – הרי הם אבני היסוד לבניית שריר. היוצא מן הכלל היחיד הוא דג עתיר שומן (אך לא מטוגן) העשיר בחומצות אמינו.

קפה לפני אימון – חובה

כמעט אותם דברים נכונים גם ללפני האימון: יותר פחמימות וחלבונים ופחות שומנים. מותר, ואפילו רצוי לשתות קפה או תה לפני האימון (בארך 30 דקות לפני ההתחלה). במקרה כזה קופאין יעודד הפרשה של אפינפרין ונור – אפינפרין שמרכז את תאי השומן, בהם משתמש הגוף בתור "דלק".  כך כוס קפה לפני האימון יעזור לכם לשרוף יותר שומן ופחות גלוקוז וחומצות אמינו. בנוסף בזכות הקפה לא תתעייפו במהרה והאימון יהיה יעיל יותר.

אל תשכחו לשתות הרבה במהלך האימון: כמובן שלא כדאי להגיע למצב של כובד בבטן שיפריע לכם להתאמן אבל אפילו התייבשות קטנה (של 2%) תוריד משמעותית את יעילות האימון. מותר לשתות הן מים והן משקאות ספורט מיוחדים ששומרים על רמת אלקטרוליטים תקינה.

תאכלו נכון והאימון שלכם יהיה יעיל יותר!

 

מפורסם באתר Fn1 הקישור למקור חובה

 

דירוג:
12345
קולות: 48
ספרו לחברים: