03/05/2012 09:13079

פילאטיס – הרמוניה של הגוף והנפש

 

היום, כאשר זרמים חדשים ממשיכים להציף את עולם הפיטנס בארץ, פילאטיס עדיין נשאר פופולארי ביותר. השיטה שהומצאה בתחילת המאה ה – 20 לא רק שלא איבדה מהפופולאריות שלה, אלא להפך, ממשיכה לרכוש לעצמה עוד ועוד מעריצים נלהבים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פילאטיס הוא שילוב של תרגילים שעובדים על כל קבוצות השרירים בגוף. הוא לא מכוון להרזייה, אך בהחלט גורם לגוף להיראות חטוב יותר עקב יציבה טובה. פילאטיס הוא לא סתם עוד אימון, זו שיטה שעובדת גם על הרמוניה בין גוף ונפש.

ריכוז

כמובן שמבחינת העבודה הרוחנית אימוני פילאטיס אפילו לא מתקרבים ליוגה, אך זו גם לא המטרה. אבל אם חשבתן שתוכלו לתכנן במהלך האימון את חופשת הקיץ הבאה שלכן או לעשות בראש את רשימת המטלות למחר, תשכחו מזה! את כל התרגילים יש לבצע תוך מחשבה והתעמקות בתנועה ובתחושות להן היא גורמת. לריכוז זה יש יתרונות רבים – הוא עוזר לנו להיות מרוכזות יותר גם בחיי היום יום, היות וניתוק בין הגוף לנפש גורם לבלבול, התרוצצות ואי נוחות רבה.

איטיות

תרגילי פילאטיס נועדו לשפר את היציבה ואת עבודתם של האיברים הפנימיים. הם מערבים קבוצות שרירים רבות שלא פעילות בחיי היום יום, מפתחים כוח, קואורדינציה, גמישות וגם מורידים את רמת הדחק. כל התרגילים נעשים בצורה איטית, כאשר המטרה העיקרית היא לטשטש גבולות בין תרגיל אחד למישנהו.

נשימות

נשימות עמוקות מיוחדות, עליהן מבוסס פילאטיס יוצרים הרפייה והרגעה, עוזרים להתרכז בתרגילים ומעשירים בחמצן את השרירים המאומצים. אחד האספקטים החשובים בפילאטיס הוא הרפיית שרירים שלא עובדים באותו רגע וכדי לעשות זאת אין ברירה אלא להתרכז לגמרי בגוף ובנשימות.

אזורי אנרגיה

המומחים לפילאטיס טוענים ששרירי הבטן הם מקור של האנרגיה בגוף – ג`וזף פילאטיס אף קרא לאיזור הזה "שלד החוזק". תשומת לב מירבית שמופנית לאיזור זה היא אחד מאבני היסוד של שיטת הפילאטיס. במהלך התרגילים יש להניע את האנרגיות מהמרכז לאיזורים אחרים – זה משפר את ההרגשה הכללית ועוזר להיפטר ממחלות כרוניות רבות.

את תרגילי הפילאטיס יש לעשות באופן סדיר לא פחות מחמש פעמים בשבוע. אחרי האימון לא תרגישו את העייפות אלא להפך, הרפייה מרגיעה. פילאטיס היא שיטה מצויינת עבור אנשים שלא אוהבים תרגילים דינאמיים מדיי, הרי לא סתם כוכבות רבות מעולם הבידור הינן מעריצות מושבעות של שיטה זו. פילאטיס לא רק משפר את היציבה ואת הגיזרה אלא גם מאפשר הרפייה ומנוחה ומעניק תחושת נינוחות מדהימה.

 

מפורסם באתר  Fn1  הקישור למקור חובה.

דירוג:
12345
קולות: 79
ספרו לחברים: