27/11/2012 12:43062

ספורט לאנשים בעל מזג כולרי, מלנכולי, סנגוויני ופלגמטי

 

כדי שהאימונים יהיו יעילים לא רק מבחינת חיזוק שרירים אלא גם מבחינת התפתחות אישית חשוב מאוד לבחור את סוג האימון המתאים סוג המזג.

עבור כל טיפוס אישיות מומלצים שני סוגי אימונים. הסוג הראשון הוא סוג המתאים לאותו טיפוס אופי ולטמפרמנט שלו ועקב כך אהוב מאוד ע"י אותו אדם והסוג השני הוא סוג מפתח שעובד על אותן תכונות שאין לאותו טיפוס באופן טבעי אבל מפתח את התכונות שכל כך חסרות לו.

חשוב לזכור שהאימונים ימאסו מהר מאוד אם נתרכז רק באימונים מפתחים. אפשר לארגן את האמון כך ש – 60% ממנו יהיה מוקדש לאימונים התואמים את האופי ו – 40% יוקדשו לאימונים מפתחים. אם אתם עושים ספורט 3-4 פעמים בשבוע תוכלו להקדיש שניים או שלושה שיעורים לאימונים התואמים את האופי ואת האימון נוסף להפוך לאימון מפתח. אם אתם מתאמנים פעמיים בשבוע כדאי לעשות את האימונים האלו לסירוגין.

טיפוס כולרי – ריקודים ואירובי

 

kapoeyra_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אירובי, טאי – בו ואימוני כוח מתאימים באופן מושלם לאנשים בעלי מזג כולרי שלא מסוגלים לשבת במקום יותר מדקה אחת. אנשים השייכים לטיפוס הזה מתקשים להתרכז, שונאים לבצע מטלות מונוטוניות ומתאפיינים בחוסר סבלנות.

אם החלטתם לבחור בריקודים כדאי לכם ללכת על טנגו, ריקודים לטיניים, ג`אז מודרני, רוק-נ`- רול, בוגי ווגי ואחרים.

המטרה של האימונים המפתחים עבור אנשים בעלי מזג כולרי היא ללמד אותם לשלוט יותר ברגשות שלהם, לפתח סובלנות ולשפר יכולת ריכוז.

כדי להשיג את המטרות האלו כדאי להם לבחור  ביוגה, כוריאוגרפיה קלאסית, התעמלות נשימתית או פילאטיס.

מלנכוליים – דינאמיקה מאופקת

hitrosti_trenirovki_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אנשים מלנכוליים הם הטיפוסים הרגישים ביותר והם גם פגיעים מאוד. לפעמים הם נכנסים למצב רוח דכאוני ואז ללא שום סיבה מוצדקת הם נעלבים על כל העולם וכתוצאה מכך לא יכולים לקחת את עצמם בידיים ולהתחיל לפעול.

האימונים המתאימים לסוג אופי זה הם אימונים דינאמיים במידה מוגבלת, אימוני כושר, אימונים קרדיווסקולריים, שייפינג או הרמת משקולות. מבחינת ריקודים הם יאהבו את הריקודים הפלאסטיים, בודי – באלט וסוגים אחרים של ריקודים איטיים.

האימונים המפתחים עבור אנשים מלנכוליים אמורים לעזור להם להשתחרר מהמועקות שלהם, להגביר עירנות וקלילות. התרגילים המתאימים ביותר למטרות אלו הם תרגילים שעובדים על שיווי משקל.

זאת הסיבה שכדאי להם ללכת על אימוני פיטבול או כדורעף. מבחינת ריקודים אפשר לבחור טנגו או סלסה.

םיפוססנגוויני– "לא" לשגרה

mishci_spini_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אנשים בעלי מזג סנגוויני הם טיפוסים פעילים ומלאי שמחת חיים. הם שולטים היטב ברגשותיהם ועוברים במהירות מסוג פעילות אחד לאחר. פעילות חדגונית לא מומלצת להם כלל.

 

 

האימונים המתאימים לסוג אופי זה הם אימוני כוח וגם אימונים בחדר כושר ואימונים אירוביים.

בתור אימונים מפתחים הם יוכלו ליהנות מאימוני יוגה, פילאטיס, מתיחות, ג`וגינג ואימונים קרדיווסקולריים. כדאי להם גם לבחור אימון שעובד על יציבה נכונה במיוחד באזור השכמות, שרירי העכוז, חלק אחורי של ירך ושרירי בטן. זה יעזור להם להגביר את קצב העבודה, לפתח חשיבה מהירה ויצירתיות.

אם אנשים סנגוויניים רוצים לרקוד כדאי להם לבחור בבודי – באלט, האוס, פופ ודיסקו.

טיפוסים פלגמאטיים – פסיביות והרגעה

bikram_yoga_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

התכונה שמאפיינת פלגמאטיים היא איטיות ולעתים אף אפטיה. הם נמנעים מפעילות גופנית ולכן אפשר לראות אותם לעתים קרובות בסאונה או על שולחן העיסוי – מקומות בהם אפשר לנוח באופן פסיבי.

האימונים לפלגמאטיים הם פילאטיס, יוגה, מתיחות ובאלט קלאסי.

מטרת האימונים המפתחים אצל פלגמאטיים היא לפתח אומץ, יוזמה ותקשורת כי אלו הם התכונות שחסרות להם יותר מכל. לכן כדאי להם לבחור באימונים זוגיים הדורשים יצירת קשר.

למטרה זו ניתן לבחור באימוני כח מעגליים עם משקולות או מכשירים אחרים המורכבים מ – 5-6 תרגילים החוזרים על עצמם כ -15-20 פעמים. גם שחייה יכולה להתאים להם מאוד. מבחינת ריקוד עדיף לבחור ריקודים סלוניים או כל סוג אחר של ריקודים זוגיים.

 

מפורסם באתר Fn1  הקישור למקור חובה. 

דירוג:
12345
קולות: 62
ספרו לחברים: