04/09/2012 10:05056

ספורט ופיטנס– איך "לעבוד" על הגוף של עצמנו

 

כולנו יודעים שיש להתייחס לאימוני כושר במלוא האחריות. אסור לעשות הפסקות גדולות בין האימונים, אסור לנוח יותר מדיי זמן בין תרגיל אחד לשני, אסור לאכול לא מסודר...רוב האיסורים האלו הם אכן נכונים אבל קיימים גם טריקים קטנים אשר יאפשרו לכן להשקיע פחות כוח ויחד עם זה לשפר את התוצאות. 

הליכה תוך כדי ריצה

נכון שאסור לעצור תוך כדי ריצה. אבל מה שכן מותר זה לעבור להליכה – הגוף שלכן לא יספיק "להתקרר" ויחד עם זה אתנחתא כזו תאפשר לכן בסופו של דבר לרוץ מרחק גדול יותר ולשרוף יותר קלוריות. מאמן תום הולנד טוען שריצה בשילוב עם הליכה לא רק שלא מורידה אלא אפילו מגבירה את יעילות האימון. הכלל העיקרי – מותר לעבור מריצה להליכה לא יותר מפעם ב – 10 דקות ולא ליותר מדקה אחת.

מנוחה בין התרגילים

כדי שאימוני לב ריאה יהיו אפקטיביים חייבים לשמור על קצב מסוים של אימון: בדרך כלל ההפסקות בין התרגילים נמשכות לא יותר מ – 30 עד 60 שניות. יחד עם זאת המומחית לפיזיותרפיה, רבקה סטיבנסון טוענת שמותר להוסיף עוד 30 שניות מעל הנורמה: אם סט התרגילים היה באמת קשה והתעייפתן, עדיף לנוח קצת יותר כדי שתוכלו לבצע את התרגיל הבא ביעילות ובלי נזק לבריאות.

hitrosti_trenirovki_1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דילוג על אימון

כמובן שרצוי מאוד להתאמן באופן רציף ולא לפספס אף אימון. אבל אם אתן מרגישות ממש עייפות או שלא ישנתן מספיק עדיף להתכרבל מתחת לשמיכה במקום ביקור בחדר כושר. תרגילים במצב כזה לא יועילו הרבה וגם ירוקנו את משאבי האנרגיה האחרונים. חוץ מזה – שינה מספקת היא התנאי העיקרי לכושר טוב, הרי מחסור בשעות שינה גורם לעליה בתאבון ולהאטה בחילוף חומרים.

חזרות אחרונות

דילוג על חזרות אחרונות, החביב כל כך על נשים אינו רעיון טוב כלל. הרי כדי לשנות ולחזק את השריר צריך לעייף אותו כהוגן וזה בדיוק מה שקורה תוך כדי חזרות אחרונות על התרגיל. לכן במקרה כזה עדיף לא לוותר לעצמכן ולעשות את המאמץ האחרון אם אתן לא רוצות שכל האימון יהיה לא יעיל.

עבדו על גופכן באופן סדיר אבל אל תאנסו את עצמכן, אחרת הכוונות הטובות שלכן יובילו אתכן לא לגוף חטוב אלא לאשפוז בבית חולים, כמו שזה קרה בזמנו לשרון סטון.

 

מפורסם באתר  Fn1  הקישור למקור חובה.

דירוג:
12345
קולות: 56
ספרו לחברים: