16/05/2012 09:40049

בוסו – צלחת מעופפת שכבשה את העולם

 

הפיטנס החדש בוסו הוא לא עוד סוג של אומנויות לחימה או יוגה. זהו פיטנס שדומה מעט לאירובי מדרגה, רק שבמקום מדרגה משתמשים באביזר מיוחד המזכיר בצורתו צלחת מעופפת.

Description: bosu_anons

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מהו בוסו?

Bosu Balance Trainer  - זהו השם הרשמי של האביזר, כאשר מקור של שם  bosu  הוא הביטוי האנגלי  both side use  (שימוש משני הצדדים).  האביזר עצמו מזכיר צלחת מעופפת – זהו בסיס בקוטר של 63 ס"מ שמעליו מחובר חצי עיגול עשוי גומי בקוטר כ – 30 ס"מ. את הגובה אפשר לכוון ע"י מילוי או הוצאת אוויר מהחלק העליון וניתן להניח את האביזר עם הגומי כלפי מעלה או כלפי מטה.

איך מתאמנים?

באימון עם בוסו כמו בכל אימון אחר בהתחלה משתמשים במתקן בשביל חימום ועולים עליו מכוונים שונים. החלק העיקרי של האימון תלוי במטרה שהצבתן לעצמכן - אלו יכולים להיות תרגילי כוח, תרגילי מתיחה, תרגילים שמחזקים מערכת לב – ריאה וכו`. העיקרון של בוסו הוא בכך שתרגילים על משטח בלתי יציב מפעילים שרירים נוספים החיוניים לשמירה על שיווי משקל. לכן  תרגילים אלו מצוינים לחיזוק של המערכת הוסטיבולרית וקואורדינציה, גמישות ויציבה נכונה.

בוסו דומה מאוד לאירובי מדרגה אבל אין בו תנועיות כוריאוגרפיות מסובכות כוון שדרוש מאמץ נוסף כדי לשמור על שיווי משקל והמשטח הרך מפחית את העומס על המפרקים.

לאט ובזהירות

כדי ללמוד לעבוד עם בוסו דרוש זמן מסוים. האימון הראשון ניראה בדרך כלל כמו קרקס אבל לקראת האימון השלישי או הרביעי תלמדו לא רק לא ליפול אלא גם למלא בהצלחה את הוראות של המדריך. בתקופה ראשונה תרגישו כאבים באזור הקרסוליים כוון שהם נושאים את רוב העומס אבל אחר כך תתרגלו.

בתקופה הראשונה מומלץ להימנע מתנועות קשות וחדות וכדאי לבצע את התרגילים בקצב איטי. הדבר נכון גם לגבי אנשים מבוגרים ואלו שסובלים מבעיות במפרקים.

מה אתן צריכות?

את המתקן ניתן לרכוש בחנויות ספורט במחיר סביר ולכן אם אתן מעדיפות להתאמן בבית תוכלו לעשות זאת בקלות. קודם כל תלמדו לשמור על שיווי משקל כאשר אתן עומדות על המתקן, בלי להיעזר בידיים ואחר כך תתחילו לבצע את התרגילים.

בנוסף למכשיר עצמו תצטרכו לרכוש נעלי ספורט מיוחדות עם סוליה לא מחליקה. הן צריכות להיות גבוהות יחסית כדי לשמור על הקרסול.

בוסו יכול להיות לא רק אימון בפני עצמו אלא חלק מאימונים אחרים כמו פילאטיס או אירובי. לכן אם אתן רוצות קצת לגוון את האימונים שלכן תוכלו לעשות זאת בעזרת בוסו – הצלחת המעופפת לא תיתן לכן להשתעמם.

 

מפורסם באתר   Fn1  הקישור למקור חובה.

דירוג:
12345
קולות: 49
ספרו לחברים: