10/01/2013 11:53051

שמונה פעולות פשוטות שיעזרו לכם לעבוד ללא לחצים

 

התמודדות יומיומית עם בעיות ושעות רבות מול מחשב יכולות לגרום לעייפות יתר, מתח רב ואפטיה. קוד לבוש מוקפד ויום עבודה עמוס רק מחמירים את התמונה. אז מה אפשר לעשות אם אין זמן להרפיה ואי אפשר לצאת לטיול או לארוחת צהריים בשעה שהגוף זקוק לכך?

המומחים מציעים כמה פתרונות יצירתיים שיעזרו לנו להרפות מעט מן המתח ולו לזמן קצר. כל הדוגמאות האלו יעזרו לכם להכניס קצת גיוון ומנוחה לחיי המשרד הלחוצים.

הטבע שליד!

צמחים ופרחים חיים יעזרו לגוון מעט את סביבת העבודה ולגעת בעולם הטבע. אם אין לכם פרחים במקום עבודה תוכלו להביא אותם מהבית. אבל לא רק עציצים אלא גם זר פרחים עונתי יעזרו לכם להתרענן במקום העבודה. כדי לשפר את מצב הרוח מספיק לקנות זר פרחים בדרך לעבודה או לעשות את הקנייה במהלך הפסקת צהריים.

נחמד לנצל את הפסקת צהריים לא רק לאוכל אלא גם לטיול קצר בפארק סמוך. טיול כזה הוא פתרון מושלם שיעזור לכם להתנתק מהמחשבות המטרידות ומהרוטינה היומית. 

מים

תמיד החזיקו בקבוק או קנקן של מים בהישג יד כי הם מרעננים אף יותר מכוס קפה חזק. רצוי שכל יום תדאגו לבקבוק של מים טריים שיעמוד על שולחן העבודה ותוכלו לשתות ממנו ברגע שבא לכם. זה עובד לא רק בימי הקיץ החמים אלא גם בחורף כאשר האוויר יבש מאוד מתנורי החימום.

חיים בתנועה!

עבודה סביב השעון ללא הפסקה מזיקה לגוף. חייבים לעשות פסקי זמן קצרים כל 20-40 דקות ולעשות התעמלות קלה של כפיפות ומתיחות. תוכלו להיעזר במדרגות בתור מכשיר התעמלות. כדאי גם לקום מידי פעם ולעזור לעמיתכם.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עיסוי עצמי מפחית מתח

כמובן שאין אפשרות לפתוח מכון עיסוי במשרד אבל בהחלט אפשר לעשות עיסוי עצמי. עסו לעצמכם את הצוואר, אצבעות הידיים, תנוכי אוזניים, כפות ידיים וכל אצבע בנפרד, גבות, רכות ומצח ותרגישו מייד איך הכוחות חוזרים אליכם.

הפסקות אוכל קטנות

תוכלו להתרענן בעזרת מנות אוכל קטנות שהבאתם מהבית ולהימנע מאוכל שמגישים בחדרי אוכל במקום העבודה. לא חייבים להביא ארוחת צהריים שלמה שתכלול מנה ראשונה, מנה אחרונה וקינוח. מספיק להביא פירות יבשים עם דבש או שמן זית, אגוזים או מעדן לפי בחירה שיפתיע גם את חבריכם לעבודה.

הפסקת תה

הפסקת תה יכולה להיות יעילה מאוד בתנאי שתשתו תה ירוק או תה צמחים מתמצית אמיתית ולא משקיות. תה עלים אמיתי יאפשר לכם לחוש את הטעם העמוק של המשקה וגם יחמם וירענן אתכם. כמו כן מומלץ מאוד להוסיף לתה תבלינים כמו קינמון, כמון או ג`ינג`ר. בעצם אפשר לשתות תה לא רק בעבודה אלא בכל יום אחר כאשר נופל עליכם דכדוך.

ג`ינסנג – שורש החיים

גם ג`ינסנג הוא צמח מועיל מאוד, שמאפשר, לדעת המרפאים הסינים, לחדש את אנרגיית הצ`י. שורש החיים יעזור לכם לצבור כוחות בלי לצאת מהמשרד והוא גם מוכר כחומר שמחזק את מערכת החיסון ומונע מחלות שונות. אם גילתם שאתם סובלים מעייפות כרונית תוכלו לעשות טיפול עם ג`ינסנג- יש לקחת 10-15 טיפות של תמצית ג`ינסנג במהלך שלושה שבועות כ – 30 דקות לפני האוכל.

עוצמים עיניים

לאנשים שעובדים שעות רבות מול מחשב מומלץ לעשות הפסקות קטנות ולשבת עם עיניים עצומות במשך מספר שניות. כשאתם עוצמים עיניים יש לקחת נשימה עמוקה דרך האף ולהוציא את האוויר דרך הפה ולאחר מכן שוב לחזור על הפעולה. בזמן המנוחה דמיינו לעצמכם תמונה שתשמח אתכם. התרגיל הזה יכניס קצת גיוון למהלך העבודה והמטלות ייראו פשוטות בהרבה.

 

מפורסם באתר  Fn1   הקישור למקור חובה.

דירוג:
12345
קולות: 51
ספרו לחברים: