25/04/2012 09:510120

חזרה לתקופת האבן... הכירו את הפיטנס הקדמון

 

אלו שכבר התנסו בעברם בדיאטות שונות וודאי יודעים על קיומה של דיאטה מתקופת האבן, שמחקה את התזונה של האדם הקדמון. בנוסף לדיאטה קיים גם פיטנס שמבוסס על שחזור של פעילות גופנית של האנשים מתקופה פליאוליתית (תקופת האבן) שפותח ע"י מאמן צרפתי ארוון לה קורה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MovNat  - חזרה לטבע

סוג הפיטנס החדש הזה קיבל שם   MovNat  (קיצור של "תנועה טבעית" באנגלית). מפתח השיטה טוען שלאדם הקדמון היו 13 מיומנויות עיקריות שעזרו לו לשרוד. האדם הקדמון היה חייב לדעת: לרוץ מהר, ללכת מהר, לשמור על שיווי משקל, לקפוץ, לזחול, לתפס לגבהים, לשחות, להתאגרף ולהיאבק, להרים ולסחוב, לזרוק ולתפוס.

את כל המיומנויות האלו חילק לה קורה לשלוש קטגוריות: קטגוריית התנועה, קטגוריית העשייה וקטגוריית הלחימה. שלוש הקטגוריות האלו היוו בסיס בפיתוח תכנית הפיטנס הלא שיגרתית. במהלך האימונים לפי השיטה הזו אנשים רצים ריצות ספרינט, זוחלים עם קורות עץ, מתפסים לגבהים, מרימים משאות כבדים ומתאבקים אחד עם השני.

 

שיטת ה -  MovNat  זכתה לפופולאריות רבה מאוד בקרב הגברים שרואים בה לא רק דרך אימון אלא פילוסופיית חיים שלמה. לה קורה ממליץ לערוך את האימונים בחיק הטבע, בתנאים כמה שיותר טבעיים – תנאי שטח קשים, מזג אוויר קודר וחלק עליון חשוף מתקבלים בברכה. אבל קיימת גם תכנית המותאמת לנשים שיוכלו לבצע את התרגילים הנדרשים במסגרת חדר הכושר.

מהם יתרונות של אימונים מתקופת האבן?

היתרון העיקרי הוא בכך שבמהלך האימונים מופעלים כל קבוצות השרירים להבדיל מאימוני כושר רגילים שעובדים רק על קבוצת שרירים מסויימת. עוד יתרון בולט הוא בכך שאימונים כאלו ממש לא משעממים. אלו הם לא תרגילים שחוזרים על עצמם אלא הרפתקה עוצרת נשימה שנותנת הזדמנות להבין איך חיו אבותינו הקדומים. ולמרות שתרגילים אלו אינם קלים כלל הם לפחות מעניינים ומאתגרים.

 

לה קורה טוען שסוג זה של פיטנס מאפשר לחזק לא רק את הגוף אלא, בדומה ליוגה, גם את הנפש. אנשים שהצטרפו לאימונים הללו טענו שכבר בסיום האימון הראשון הם חשו שעכשיו הם חיים באמת!

לכן צאו כבר עכשיו מהמשרדים המחניקים לחיק הטבע, הרגישו כמו אבותינו הקדומים ותראו במהרה איך חייכם ישתנו לטובה.

 

מפורסם באתר  Fn1  הקישור למקור חובה.

דירוג:
12345
קולות: 120
ספרו לחברים: