10/10/2012 11:052117

שלבים של דיאטת דוקאן

 

המזון העיקרי במהלך הדיאטה של דוקאן הוא חלבון, ולכן היא אפילו נקראת דיאטת חלבונים של דוקאן. הדגש הוא על מוצרים כגון בשר, דגים וביצים. את המוצרים האלו אתם יכולים לצרוך בכמויות בלתי מוגבלות, בלי לחשב את כמות הקלוריות. אולי זה ניראה מוזר אבל דווקא החלבונים הם אלו שעוזרים לגוף לשרוף את השומנים ויחד עם זה אין בהם הרבה קלוריות.

 

דיאטת החלבונים של דוקאן מתאימה לאנשים שרוצים לרדת במשקל תוך פרק זמן קצר בלי להגביל את עצמם באוכל ובלי לחוש רעב. הדיאטה מורכבת מ – 4 שלבים: שלב "ההתקפה", שלב "אוכל לסירוגין", שלב "קיבוע", ושלב "יציבות".

שלב "ההתקפה"

השלב הראשון הוא גם שלב הכי קשה. הקושי העיקרי הוא בכך שלגוף שלנו נדרש זמן כדי להתרגל לתזונה חדשה. בשלב זה יש לאכול מזונות שכוללים חלבון נקי, כמו למשל בשר,דגים, ביצים ומוצרי חלב דלי שומן. מותר לערבב את המזונות ומותר להכין סלט. יש לשתות כמה שיותר מים, לפחות ליטר וחצי ביום. כדי למנוע עצירות יש להוסיף לתפריט היומי שיבולת שועל. בשלב זה תרגישו ירידה משמעותית במשקל.

יש לעקוב בקפידה אחרי המשקל ולזכור שהשלב הזה לא אמור להמשך יותר משבוע, כדי לא לפגוע בבריאות.

 

 

שלב "אוכל לסירוגין"

בשלב זה יש לשלב לסירוגין ימים בהם אתם אוכלים חלבון נקי עם ימים בהם אתם משלבים חלבון נקי עם סלט. כך למשל ביום א` אתם אוכלים רק בשר וביום ב` בשר עם סלט. את סדר הימים אפשר לבחור לפי העדפה אישית (יום-יום או יומיים – יומיים). את הירקות מותר לאכול בכל צורה שהיא – גם טריים וגם מבושלים או אפויים, רק לא מטוגנים. אסור לאכול ירקות שיש בהם קורנפלור.

 

 

שלב "הקיבוע"

בשלב הזה המטרה היא לקבע את המשקל. לכל קילו של משקל שירד יש להקדיש 10 ימים של "קיבוע". בשלב זה מותר לאכול מוצרים הבאים: חלבונים, ירקות, שתי פרוסות לחם, 30-40 גרם של גבינה דלת שומן, מנה אחת של פירות למעט ענבים ובננות. מותר להוסיף לתפריט גם ירקות שיש בהם קורנפלור, דייסות, פסטה, אורז אבל לא יותר משתי מנות. בשלב זה צריך להיות יום אחד בשבוע בו אתם אוכלים רק חלבון. היתרון הגדול של השלב הזה הוא בכך שיום אחד בשבוע אתם יכולים לאכול בארוחה אחת את כל מה שאתם רוצים.

 

 

שלב "היציבות"

בשלב הזה אתם יכולים לחזור לתזונה רגילה אבל עדיין יש לשמור על מספר כללים. חייב להיות יום בשבוע בו אתם אוכלים רק חלבונים, אכלו שיבולת שועל, שתו כמה שיותר מים ועשו הליכה מידי יום לפחות במשך 20 דקות.

 

אם תקפידו על כל הכללים האלו תוכלו להיפטר מהקילוגרמים המיותרים ותרגישו מצוין. 

דירוג:
12345
קולות: 117
ספרו לחברים:
שרי פרץ10, October, 2012

תרשמו תפריט לדיאטה . אתם יכולים לשלוח לי בהודעה לנייד .

מירי11, October, 2012

נירא טעים! אולי דם אני יעשה דיאטה ? :)