23/02/2012 09:26073

"אל פודיום" – אומנות האילוף הפרסומאי.

 

ברגע שתשמעו את המילה "אומנות", סביר להניח שישר תיזכרו בציור, פיסול או כל היבט נוסף של יצירתיות אנושית. אומנם, חוויתם פעם אסוציאציה בין אומנות לתחומי הויזואל כגון צילום תמונות ווידאו, קליפיימינג ועריכה גרפית? ובין תחומי הקרייטיב ויצירת פרסומות? אם עדיין הנכם לא רואים את הקווים המקבילים, הגיע הזמן להעביר הכירות עם קבוצת ארט "אל פודיום".

כפי שאומרים, אין גבולות לדמיון וליופי כאשר מדובר על אנשי מקצוע מובילים וטלנטים לכל דבר. מהרגע שבו הם החליטו להתאחד נולד בסביבתנו סוג של עולם אומנותי קסום. כך בעצם, הוקמה בישראל  קבוצת ארט "אל פודיום"  בשנת 2004. קשה ובלתי אפשרי להעניק לה תואר של "ארגון אופנתי", "קבוצת פרסום בלתי מסחרית" או "סוכנות דוגמנות". "אל פודיום" מהווה אנטי-תזה לכל הרשמיות של העולם המסחרי. האינטגרציה המקצועית בין חברי הקבוצה מבדילה אותה מסוכנויות הפרסום האחרות ומאפשרת לה לפעול במישורים שונים של המדיה החדשה.  ואם לחדור לעומק – "אל פודיום" אינם ממסגרים את עבודתם בגבולות "המותר והאסור" של סוכנויות הפרסום.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

במהלך קיומה, עסקה קבוצת ארט "אל פודיום" בפיתוח וניהול מותגים, צילומים מקצועיים, עריכת תצוגות אופנה, קליפמייקינג, יצירת תוכן ופרסום וויראלי. היום, נציג בגאווה את הפרויקט שאתו היא פתחה את שנת 2012 הגורלית. לשם ביצועו המוצלח, התאחדו אנשי מקצוע המובילים מתחומי האופנה והסטיילינג . הם התמקדו בנושא של לוח שנה יפני ובצעו פרויקט בודי ארט בשם הנועז "אילוף דרקונים". את גרעינו של העבודה ביצע פליקס שטיין - מאסטרו בינלאומי למקצועות האיפור, מנהל בית ספר לאומנויות האיפור (הקרוי על שמו) ושופט בתחרויות בינלאומיות בקטגוריות הנחשבות ביותר של עולם האיפור. מזה שנים, עובד פליקס בשיתוף פעולה הדוק עם קבוצת ארט "אל פודיום" ורואה בהם מקור להתבטאות מקצועית בתחומי הפרסום למיניהם. כפי שהוא נוהג להגיד : "אל פודיום זה משהו בשביל הנשמה, אך אסור לזלזל באופן ביצועם. הם אולי היחידים שמצאו את הדרך לקשר בין עולם הפרסומאי לעולם האמנותי בצורה יצירתית ומיוחדת." בפרויקט "אילוף דרקונים", מאחד פליקס שטיין את אומנות הבודי-ארט ואיפור פנים, משתמש במגוון צבעים עסיסיים על מנת להוסיף אסרטיביות לדרקונים והופך אותם לסוג של יצורים מימיים, "על מנת שיבלוט אספקט מרדני נוסף – המים, שמתגברים על כל להבה סוררת."

אישיות נוספת שבלטה במוקד האמנותי היה רפאל טפלוב – מומחה לעיצוב שיער וכימיה, פרזנטור, מדריך TTTשל חברת "Schwarzkopf Professional" בישראל, בעל מספרה (הקרויה על שמו) וטופ-סטיליסט של "אל פודיום". גם לאחר שנים רבות של עבודה בארץ ולימודים בחו``ל, דמותו של רפאל תמיד תשתווה לקופסת הפתעות אופנתיות – קשה לנחש מה ייצא מתוכה ובלתי אפשרי לקלוע למחשבותיו. בהודו תופס השראה מעולם ה"Haute Couture", הוא לא מתעלם גם מהחיים הרגילים: "כל יום, חולפים בפנינו מאות אנשים, שלא נזכור אותם בעוד 10 שניות. אומנם את אלה, שמתייחדים במראה חיצוני - בתסרוקת או סטייל אוונגרדי, נזכור למשך הרבה זמן. אני אוהב לפגוש אנשים, שנבדלים מה"Main Stream" ושואפים לנישה אוריגינלית. בסופו של דבר, מהנישות הללו נוצרים טרנדים ומגמות אופנה חדשות. העיקר לא לפחד להפעיל את הדמיון." בפרויקט הדרקונים הפעיל רפאל את דמיונו בשילוב רטרו סטייל עם תרבות הפאנק. "לדרקונים יש אופי בלתי צפוי. הם שחצנים, נועזים ושוברים גבולות. התסרוקות שעשיתי, מרימות  להעצמת הנפח של שיער.  המוצרים שבעזרתם הצלחתי להגיע לאפקט הרצוי , שייכים לחברה Schwarzkopf Professional" . אני מעדיף אותם על פני מוצרים אחרים, מכיוון שהם נוחים לשימוש, מעניקים תוצאות מידיות נראות לעין ומובילים בתחום עיצוב השיער. במהלך עבודתי, השתמשתי בשני מוצרים להגברת הנפח והשגת העיצוב המושלם: Dust it (osis)ו ספריי סילואט שחור. אלה היו מוצרים הכי איכותיים שעבדתי אתם עד כה."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

החלק הגדול של הצלחת הפרויקט התממש בעזרת הדוגמניות האמיצות, שני צלמי תמונות, צלם ווידאו ועורך. ניתן לראות את תהליך האמנותי כולו בתמונות ובקליפ ייצוגי של "אל פודיום".

 

 

 

ללא ספק, "אל פודיום" יכולה להראות לקהל הישראלי עבודה אמנותית ומקצועית. כפי שאומר מנהל הקבוצה, דמיטריי נפדוב: " אנו מאוד שואפים להכרה על ידי הקהל הישראלי. השקענו הרבה שנים בעבודה משותפת והרכבת צוות מוכשר, כדי שיום אחד תשמעו את שמינו ותעבור לכם מחשבה חיובית בראש. אנחנו אוהבים גישה אי-סטנדרטית בתחום הפרסום. יכולת המצאת זרם חדש בעולם המדיה מאוד חשובה לכל תוכן או מוצר ששואף להבדיל את עצמו מאוקיינוס של מוצרים דומים. ומה יכול לתרום לייחודיות הפרסום יותר, מהפעלת אינטליגנציה קולקטיבית, שמאוחדת על ידי האומנות?".

לכבוד הסיום, מה שנשאר זהלהגיד בהצלחה לכל חברי הקבוצה ולאחל להם הרבה פרויקטים מאתגרים בהמשך הדרך.

מאת: אווה קורילנקו.

״הבלוג של אווה״

דירוג:
12345
קולות: 73
ספרו לחברים: